Koszyk: (pusty)
 
Twój koszyk
Brakuje 300.00 zł do darmowej dostawy.
 
Darmowa dostawa od: 300.00 zł
Wartość koszyka 0,00 zł
Do koszyka
Stacje ładowania pojazdów
Cena
  • Od:
    Do:

Stacje ładowania pojazdów

ABB Terra AC W11-G5-R-0 (11kW, kabel z wtykiem typ 2)

ABB Terra AC W11-G5-R-0 (11kW, kabel z wtykiem typ 2)

Cena: 5 584,00 zł netto: 4 539,84 zł
zawiera 23.00% VAT, bez kosztów dostawy
szt.
ABB Terra AC W22-T-0 (22kW, kabel z wtykiem typ 2)  (1)

ABB Terra AC W22-T-0 (22kW, kabel z wtykiem typ 2) (1)

Cena: 4 489,00 zł netto: 3 649,59 zł
zawiera 23.00% VAT, bez kosztów dostawy
szt.
ABB Terra AC W4-S-0 (3,6kW, gniazdo typ 2)

ABB Terra AC W4-S-0 (3,6kW, gniazdo typ 2)

Cena: 3 858,00 zł netto: 3 136,59 zł
zawiera 23.00% VAT, bez kosztów dostawy
szt.
ABB Terra AC W7-G5-R-0 (7,2kW, kabel z wtykiem typ 2)

ABB Terra AC W7-G5-R-0 (7,2kW, kabel z wtykiem typ 2)

Cena: 5 076,00 zł netto: 4 126,83 zł
zawiera 23.00% VAT, bez kosztów dostawy
szt.
ABB Terra AC W7-T-0 (7,2kW, gniazdo typ 2)

ABB Terra AC W7-T-0 (7,2kW, gniazdo typ 2)

Cena: 4 061,00 zł netto: 3 301,63 zł
zawiera 23.00% VAT, bez kosztów dostawy
szt.
EN Vertica z fundamentem

EN Vertica z fundamentem

Cena: 18 389,00 zł netto: 14 950,41 zł
zawiera 23.00% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Ładowarka do samochodu elektrycznego

Nasz sklep oferuje naścienne stacje ładowania ABB o różnej mocy, do montowania w garażach. Oferujemy urządzenia do ładowania samochodów elektrycznych, przeznaczone do użytku domowego oraz jako element wyposażenia miejsc postojowych w halach garażowych budynków wielorodzinnych, obiektów komercyjnych i publicznych punktach ładowania samochodów elektrycznych. W naszej ofercie dostępne są stacje do ładowania samochodów elektrycznych przystosowane do instalacji w obiektach z przyłączem o różnej mocy. Oferujemy odpowiednie stacje ładowania samochodów elektrycznych dla użytkowników, którzy dysponują zarówno przyłączami jedno-, jak i trójfazowymi o różnej mocy.

Dobra ładowarka do samochodu elektrycznego

Wybór ładowarki do samochodu elektrycznego może wydawać się zadaniem trudnym. Z jednej strony wszystkim zależy na szybkim ładowaniu samochodów do pełna, z drugiej trzeba brać pod uwagę ograniczenia infrastruktury w miejscu montażu i możliwości, jakimi dysponuje pokładowy system ładowania danego samochodu elektrycznego czy hybrydowego z funkcją doładowywania baterii. Dobra ładowarka do samochodu elektrycznego to taka, która przede wszystkim pozwala wykorzystać możliwości lokalnego przyłącza elektrycznego.

Wybierając stacje ładowania samochodów elektrycznych, warto dopasować wydajność urządzenia do mocy przyłącza. Zakup mocniejszej niż jest w stanie obsłużyć przyłącze danej nieruchomości, może okazać się bezcelowy. Chyba że w perspektywie planuje się zmianę parametrów przyłącza na mocniejsze, co w wielu przypadkach okazuje się rozwiązaniem wartym wzięcia pod uwagę. Mocniejsze przyłącze to więcej prądu do szybszego ładowania i więcej możliwości na zdywersyfikowanie taryfy na dostawę energii elektrycznej. Dobra umowa pozwala zredukować koszt ładowania w okresie dnia i tygodnia, w którym w obiekcie do ładowarek podpiętych jest najwięcej samochodów elektrycznych jednocześnie. W przypadku instalacji prywatnych zazwyczaj są to taryfy z niską stawką w godzinach nocnych.

Różne typy stacji ładowania

Stacje ładowania samochodów elektrycznych możemy podzielić zarówno ze względu na ich moc, jak i przeznaczenie oraz typ wykorzystywanej wtyczki. Trzeba zaznaczyć, że to właśnie moc stacji, moc ładowarki znajdującej się w wyposażeniu pojazdu, a także rodzaj ładowania (ładowanie przy użyciu prądu stałego lub przemiennego) mają wpływ na to, w jakim czasie zostanie naładowany samochód. Ze względu na moc stacje ładowania możemy podzielić na:

  • Zasilacze dostarczane fabrycznie o mocy około 2 kW podłączane do gniazd 230 V – najwolniejsze, ale za to najbardziej uniwersalne. Czas ładowania w zależności od pojemności baterii może zająć nawet ponad 20 godzin.

  • Zasilane I fazą stacje ładowania 3,6 kW lub 7,2 kW lub III fazami stacje ładowania 11kw, a także 22 kW (prąd zmienny). Czas ładowania w zależności od pojemności baterii może wynosić od 2 do ponad 6 godzin. Jest to rozwiązanie najczęściej wybierane przez posiadaczy pojazdów EV. Ładowarki typu drugiego znajdują zastosowanie zarówno w domach, jak i w przestrzeniach publicznych – pod biurowcami, sklepami, na stacjach benzynowych. Warto zaznaczyć, że w tym przypadku z instalacją całego systemu nie poradzimy sobie samodzielnie – konieczne będzie skorzystanie z pomocy elektryka.

  • Stacje szybkie i ultraszybkie o mocy 50 kW lub więcej (prąd stały). Ładowanie do 80% pojemności baterii zwykle zajmuje nie więcej niż 45 minut. Stacje te są zazwyczaj stosowane w miejscach tranzytowych i na stacjach benzynowych na drogach szybkiego ruchu. Trzeba zaznaczyć, że ze względu na duży pobór mocy, mogą być instalowane tylko miejscach z odpowiednim przyłączem energetyczny. Nie nadają się do użytku domowego.

W gospodarstwach domowych zazwyczaj wykorzystuje się tzw. wiszące stacje ładowania (wallbox) wyposażone w jedno gniazdko. Natomiast wśród ładowarek przeznaczonych do użytku publicznego często możemy spotkać się ze stacjami stojącymi z większą liczbą gniazdek.

Uniwersalna stacja ładowania pojazdów elektrycznych

W obiektach komercyjnych, biurowych halach garażowych i w domach najlepiej sprawdzają się mocne ładowarki do samochodów elektrycznych. To najlepsze rozwiązanie o ile dostępne jest odpowiednie przyłącze energetyczne. Wybierając stacje ładowania do samochodów elektrycznych, warto zadbać o to, aby była wyposażona w uniwersalny typ gniazda ładowania lub oferowała możliwość montażu, lub równoległego wykorzystywania popularnych gniazd uniwersalnych oraz dedykowanych. Jednym z częściej stosowanych przez producentów samochodów elektrycznych i ładowanych hybryd wydaje się dziś wtyk typu 2 i 1. Dobór odpowiedniego rozwiązania jest ważny z perspektywy funkcjonalności stacji ładowania samochodów elektrycznych i co za tym idzie atrakcyjności komercyjnych punktów ładowania przystosowanych do obsługi samochodów elektrycznych różnych marek.

Instalacja ładowarki do samochodu elektrycznego

Kupując ładowarkę do samochodu elektrycznego, warto zwrócić też uwagę na sposób montażu urządzenia. Instalacja ładowarki do samochodu elektrycznego nie jest zadaniem skomplikowanym. Jednak możliwość montażu w odpowiednim miejscu czy zintegrowania urządzenia z inteligentnym systemem zarządzania siecią elektryczną budynku wydają się ważne z punktu widzenia funkcjonalności urządzenia. Co więcej, umożliwiają zautomatyzowanie zarządzania dostępem do energii przeznaczonej do ładowania pojazdów w obiekcie. Zabezpieczenie stacji ładowania samochodów elektrycznych to ważny element funkcjonalności komercyjnych punktów ładowania samochodów elektrycznych, ale trzeba podkreślić, że na możliwość tą coraz częściej zwracają uwagę również inwestorzy indywidualni.

Stacja ładowania samochodów elektrycznych do zabudowy

Organizując punkt ładowania, trzeba mieć na uwadze ergonomię stacji ładowania samochodów elektrycznych. Jednym z wygodniejszych rozwiązań wydaje się montaż ładowarek do samochodów elektrycznych na ścianie w garażu lub przy miejscu postojowym, na którym parkuję się samochód. To dobre rozwiązanie w przypadku domowych ładowarek do samochodów elektrycznych. Jednak w przypadku komercyjnych stacji ładowania samochodów elektrycznych organizowanych na większych halach czy w przestrzeni na wolnym powietrzu lepszym rozwiązaniem okazują się ładowarki do zabudowy wolnostojącej. To doskonałe wyposażenie, które umożliwia poprowadzenie w posadzce lub w gruncie wydzielonej sieci do zasilania punktu ładowania samochodów. Dzięki temu do obiektu można doprowadzić oddzielne przyłącze, z którego moc będzie w całości lub w większości dedykowana stacji ładowania samochodów elektrycznych. Nasza firma oferuje profesjonalne ładowarki samochodowe opracowane pod kątem takich właśnie zastosowań. Urządzenia są wyposażone w fundament oraz solidną i elegancką obudowę. Prezentują się rewelacyjnie zarówno w halach garażowych, jak i w otwartej przestrzeni miejskiej.

Urządzenia do organizacji komercyjnych lub publicznych stacji ładowania samochodów elektrycznych mogą być zarządzane zdalnie przez internet. Standardowe moduły dostępne w naszej ofercie pozwalają na kontrolowanie nawet kilkudziesięciu ładowarek pracujących w sieci jednego punktu ładowania. To doskonałe rozwiązanie, które pozwala dystrybuować energię z dostępnego przyłącza tak, aby dostosować moc ładowania poszczególnych ładowarek do ogólnego obciążenia punktu ładowania. Moduł zarządzania uwzględnia też bieżące obciążenie każdego z urządzeń podpiętych do dostępnego przyłącza energetycznego tak, aby ładowarki oferował optymalną moc i szybkość ładowania.

Stacje ładowania ABB - pewne rozwiązanie

Dostępne w ofercie naszego sklepu stacje ładowania ABB to sprawdzony produkt renomowanego producenta. Dostępne we wszystkich najpopularniejszych konfiguracjach mocy, takich jak stacja ładowania 7,2kW, te wydajne urządzenia pozwolą wyposażyć nasz domowy lub firmowy garaż w zdolność ładowania pojazdów elektryczny

Stacje ładowania pojazdów - FAQ

W ciągu ostatnich lat liczba aut elektrycznych oraz hybrydowych zarejestrowanych w naszym kraju uległa znacznemu zwiększeniu. Według Licznika Elektromobilności z końcem grudnia 2022 roku odnotowano w Polsce aż 61 570 samochodów ekologicznych. 31 249 pojazdów stanowiły tu auta elektryczne, a pozostałe 30 321 – hybrydy plug-in. Rosnąca popularność tego typu samochodów przełożyła się zarazem na większą liczbę stacji ładowania. Szacuje się, że obecnie w Polsce znajduje się 2565 stacji, dysponujących łącznie 5016 punktami ładowania. Należy przy tym pamiętać, że w celu zaspokojenia potrzeb kierowców na terenie całego kraju wciąż otwierane są stopniowo kolejne stacje ładowania.

Baterie samochodów elektrycznych wymagają ładowania prądem stałym. Duże stacje ładowania są w stanie dostarczać prąd stały bezpośrednio do ładowanej baterii. Nieco inaczej wygląda jednak kwestia mniejszych ładowarek, instalowanych np. w przydomowych garażach. Urządzenia te dostarczają bowiem prąd zmienny, przemieniany w stały przez samochodowy inwerter. Podstawowym parametrem każdej ładowarki jest jej moc, wyrażana w kilowatach (kW). Określa ona szybkość ładowania. Nie bez znaczenia jest tu też energia, wyrażana w kilowatogodzinach (kWh). Parametr ten określa przede wszystkim pojemność baterii. Samochody elektryczne odznaczają się przeważnie 40–100 kWh pojemności, zużywając około 1 kWh na 4–5 przejechanych kilometrów.

Wyróżniamy dwa zasadnicze rodzaje ładowarek samochodowych. Pierwszym z nich są tzw. ładowarki DC, zapewniające szybkie ładowanie baterii prądem stałym. Urządzenia te pracują na napięciu 400–800 V i natężeniu 300–500 A. Zależnie od pojemności akumulatora oraz stanu baterii, proces ładowania zajmuje tu od 15 minut do 2 godzin. Ze względu na wysoką cenę oraz konieczność instalacji transformatora, urządzenia te są wykorzystywane przede wszystkim w publicznych stacjach ładowania. Alternatywą dla tego rozwiązania są ładowarki AC, wykorzystujące prąd zmienny. Montowane na ścianie garażu pozwalają na szybkie ładowanie zaparkowanego auta. Niewątpliwym atutem tych urządzeń jest także możliwość sparowania ich z nowoczesnymi aplikacjami, umożliwiającymi m.in. lepszą stabilizację pracy sieci.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium